Tänkte visa lite tavlor som vi har målat. Den tredje är så lätt så den kan alla göra! =)
 
 
Den här målade jag i våras, använde en schablon till murgröna bladen och sen har jag målat lite blommor och sen insåg jag att jag ville fylla i allt, så har försökt måla runt alla bladen, nästa gång målar jag bakgrunden först. Är dock väldigt nöjd med tavlan. Har nog mer tavlor som jag har målat själv än tavlor som är köpta. Varför köpa när det är så lätt och kul att göra själv? Ska visa en tavla dottern har gjort också, den är så himla fin!

 
Tycker det är kul att måla. Ovan är en tavla jag har gjort på min dotter, den är så fin. Tog en bild med en bakgrund som var enfärgad. Redigerade bort bakgrunden i photoshop och la på ett filter. Printade ut på OH bild och projicerade upp bilden på en tavelduk. Så ritar man efter alla linjer med en blyertspenna och fyllde sedan i med svart. Har en tavla från när jag var 17 på mig själv i samma typ. Så roligt att ha. Det bästa är att det blir så himla likt och att man enkelt kan göra den, om man får tillgång till något redigeringsprogram och en OH-maskin dvs.
 
 
Här är tre tavlor, de två på första bilden har dottern målat helt själv. Vi tejpade över två tavlor, emellan placerade vi en kartongbit som distans innan vi tejpade. Sen har hon målat med alla möjliga färger, och när det har torkat lite så drar man bort tejpen... Vi gav de två tavlorna till min storebror och hans tjej frågade vart han hade köpt dom. Så det är väl bra betyg till en fyraåring. Men kanske ville hon bara lämna tillbaka dom? Haha ;)
 
Men jag gillar den typen av tavlor. Går enkelt att göra och är avkopplande. Har tre varianter på den högra tavlan i sovrummet, med endast gröna nyanser. Jättefina är dem. En stor över sängen och sen två på vardera nattduksbord.

Kommentera

Publiceras ej